Naruto Uzumaki Maple Story

Saturday 14 June 2014

Headphone oh Headphone!


Hye uollss.. Hari ni aku peroleh kerajinan nak update belog aku yang dah nak mula bersawang ni. *Bajet ade orang baca* 

Biarlah ada orang baca ke tak ade ke aku tetap nak post. Hari ni aku nak kisahkan satu kisah kat kome. Tapi, kisah apa yang aku nak kisahkan? *garu kepala*

Haaa.. aku dah ingat dah kisah ape yang aku nak kongsikan. Ni satu kisah yang baru je berlaku pagi tadi. Macam ni, aku ada satu je headphone yang aku beli dekat downtown. Murah je RM10 je. Sayangnya baru pakai beberapa bulan *mungkin 2 bulan* dah rosak. Sebelah kanan punye tak keluar dah suara dia. Jadi, selama ni aku pun dengar guna belah kiri je lah. Aku sendiri pun tak tahu, mungkin aku yang ganas sangat kot sebab tu rosak. 

Nak dijadikan cerita, pagi ni aku bukak u-tube. Nak cari mood study lah kononnya. Aku pun carilah lagu yang boleh aku dengar, aku guna dua-dua belah headphone ni walaupun sebelah je yang ada suara. Lepas tu, tergerak pulak hati aku nak dengar Zikir Terapi Diri Hafiz Hamidun. Aku pun pasanglah zikir tu. Bila video tu dimainkan sejuk je hati dengar.Tenang rasanya.. Alhamdulillah. 

Tiba-tiba... aku dengar suara Hafiz Hamidun dekat sebelah kanan telinga aku jugak. *terkejut tetibe*
Aku bukak headphone belah kiri dan dengar betul-betul yang sebelah kanan. Ya Allah.. betul, rupanya memang ade suara dia.. Lepas tu, aku tutup zikir tu dan cuba cari lagu untuk aku dengar. Aku bukak lagu kegemaran aku Permata Yang Dicari. 

Tapi, bila aku cuba dengar, dah tak ada dah suara yang keluar kat headphone belah kanan aku ni. Subhanallah. *terkejut lagi sekali*
Aku tutup terus lagu tu lepas tu pasang balik zikir tadi dan ternyata suara tu ada. Subhanallah..
Kuasa Allah itu begitu besar. Bila-bila masa je Allah boleh tunjuk dekat hamba-Nya, lebih-lebih lagi pada hamba sekerdil aku.. 

Apa yang boleh kita ambil iktibar daripada kisah yang aku kisahkan ni, kome pikiaq la sendiri. Cuma aku nak bagi tahu yang benda ni memang betul-betul terjadi dan bukan rekaan aku je. Amalan kita hari ini yang akan jadi penyelamat untuk kita nanti, jadi, sama-samalah kita meningkatkan amalan kita..

Sebelum aku akhiri post aku ni, meh la ambik masa korang dengar Zikir Terapi Diri Hafiz Hamidun ni.. Selamat mendengar. (^___^)\/




Dah dengar dah ke? Mesti kome dah tenang sikit kan? Alhamdulillah.. Okay lah.. aku chow dulu..
Sebelum terlupa, setiap kata-kata aku tidak ditujukan kepada sesiapa pun dan hanya sekadar luahan insan PICISAN. Jaga diri dan Assalamualaikum. (^______________^)\/


>HaTiku buKaN HatImu<>hanya Aku Yang Tahu Apa Yang Ada Di DalamNya<

No comments:

Post a Comment