Naruto Uzumaki Maple Story

Monday 2 June 2014

HaTi!


HaTi? Tu ke tajuknye kin? Are you sure?

Yes! I'm so sure my darling! (^_^)\/


Jangan mudah memberi hatimu, Kelak Merana Diri!

Hari ni aku bukan nak cerita siapa buah hati aku tapi aku nak luahkan perasaan aku yang tak terlafaz ni. Pergghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~~~~~~~~~~ 
Perasaan yang tak terlafaz? Pada siapa kin?

Hahaaa.. kemonnnlahh.. Live a Life babe! Perasaan tu subjektif bukan hanya ada CINTA jer! <--- x cakap pun cinta..
(=__________=) *start blushing*

Hahaa.. ni semua PROPA! Aku cuma nak korang hayati lirik lagu kat bawah ni jerrrr... (^_^)\/


Hadirnya tanpa kusedari

Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya 
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah 
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu


Bila dengar lagu ni, aku sedih gak sebenarnya. Andai sahaja aku suka pada orang yang suka kat aku jugak. +_______+

Ingat kin: "Jangan khianati persahabatan dengan percintaan. Say No to that!"

Teringat satu quote : "Pada ketika engkau mendambakan cinta, seorang insan yang penuh rasa cinta mendambakan dirimu."

FFUUHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

Hahaaa.. Siapalah yang keluarkan quote macam tu kin? Kemain ayat dia, bombastik habisss... Hurmm.. kadang-kadang kita perlu tahu bagaimana nak menggembirakan hati kita sendiri. So, This quote is from me to others. hihiiii... 

Setiap insan diciptakan dengan warna hati yang sama tetapi akhirnya memiliki warna yang berbeza. Andai acuan nye salah maka mungkin hitamlah warnanya, andai warnanya benar mungkin bersihlah hatinya. Hanya Allah yang mengetahui hati kita.Hanya Allah yang berhak menilai hati hamba-nya bukan insan sekerdil kita. Maka, janganlah kita menilai seseorang andai kita melihat mereka melakukan kekhilafan. Ya! Kita adalah insan pendosa. Andai kita lihat mereka terjatuh dari landasan, hulurkan tangan dan tunjukkan mereka jalan kebenaran. 

Okaylahh.. banyak dah aku mengarut kat dalam ni.Sebelum terlupa, setiap kata-kata aku tidak ditujukan kepada sesiapa pun dan hanya sekadar luahan insan PICISAN.  Bye semua. Assalamualaikum..

>HaTiku buKaN HatImu<>hanya Aku Yang Tahu Apa Yang Ada Di DalamNya<

No comments:

Post a Comment